Osoby, które regularnie uczestniczą w zajęciach sportowych w klubach fitness, zwykle chodzą na nie tuż po pracy. Czasami mają zatem dosłownie tylko chwilę na to, by przebrać się w strój sportowy oraz coś zjeść na szybko, by nie iść na zajęcia, gdy jest się głodnym. Trzeba jednak pamiętać o tym, że największy błąd jaki można zrobić przed fitnessem, to zjedzenie zbyt dużej porcji. To naprawdę wręcz niezdrowe ćwiczyć z pełnym brzuchem. Niestrawność gwarantowana! Co zatem zjeść przed zajęciami w klubie fitness, a także po nich, by dostarczyć sobie potrzebnej energii?

Lekki obiad lub podwieczorek przed zajęciami w klubie fitness

Do klubu fitness nie warto chodzić zupełnie bez obiadu, bo zwyczajnie po całym dniu zabiegania, jeśli nie zje się czegoś lekkiego i pożywnego, może braknąć tak zwanej pary do ćwiczeń. Spadek energii i mocy przełoży się na to, że zajęcia staną się prawdziwą udręką. A przecież ma być zupełnie na odwrót. Co zatem zjeść przed treningiem? Świetnie sprawdzi się coś lekkiego i pożywnego, co nie będzie zbyt długo zalegało w żołądku. Wszystkie ciężkostrawne potrawy, na przykład z grzybami albo tłustym mięsem, kiszoną kapustą lub kapustą świeża, warzywami oraz owocami wzdymającymi, lepiej zostawić sobie na dzień bez treningu.

Niezbyt dobrym pomysłem jest również z jedzeniem zupy. Dlaczego? To proste. Duża porcja płynów będzie zwyczajnie utrudniać udział w zajęciach, w których należy podskakiwać czy tańczyć. Przed wyjściem na fitness warto przekąsić natomiast jakieś lekkie warzywa, na przykład w postaci sałatki z kawałkiem kurczaka czy ryby w lekkim sosie na bazie oliwy. Taki posiłek będzie miał w sobie wiele dobrych składników odżywczych, a poza tym zwyczajnie szybko się go strawi.

Co zjeść po treningu?

Po treningu nie należy ochoczo rzucać się na bardzo ciężkostrawne i kaloryczne jedzenie, w myśl zasady, że przecież aż tyle się spaliło. A zatem lepiej szerokim łukiem omijać miejsca takie jak na przykład McDonalds, chociaż pewnie bardzo wiele osób właśnie tam kieruje swoje kroki po wyjściu z sali ćwiczeń.

Zdecydowanie korzystnie jest jednak zjeść jakiś lekki posiłek na bazie warzyw, chudego mięsa drobiowego oraz pożywnej kaszy czy ryżu. Takie danie dostarczy mnóstwo witamin oraz mikro i makroelementów, uzupełni zapasy białka, a jednocześnie będzie bardzo sycące i da energię na kolejne godziny po zajęciach. To zatem krótka wskazówka dotycząca tego, jak żywić się przed treningiem oraz po nim. Można zabrać też ze sobą jakiś baton energetyczny, który będzie szybkim zastrzykiem energii tuż po treningu.